Levering og henting i barnehagen

Noen ganger bobler barna over av glede over å gå i barnehagen. Andre ganger har de ikke lyst til å gå i barnehagen. Begge deler er helt normalt! De dagene barnet har lyst, er avskjeden enkel og positiv. De dagene de ikke vil, er det viktig at dere som foreldre fremdeles er positiv og gjør avskjeden kort, selv om barnet gråter. Vis barnet at du er trygg på barnehagen og de ansatte, og lag forutsigbare rutiner i forbindelse med hente- og leveringssituasjonen. Gjør det samme hver dag. Vi kontakter alltid foreldrene dersom barnet ikke faller til ro innen rimelig tid.

Avdelingen skal ha beskjed hvis det er andre enn barnets foresatte som henter barnet. Hvis den som skal hente ikke er kjent for de ansatte fra før, skal legitimasjon vises.

I barnehagen skal barna lære gode vaner som å rydde etter seg etter en aktivitet. Dere bidrar til dette ved å sette av tid til at barnet rydder leken / aktiviteten det holdt på med før henting. Ikke rydd for barnet- husk at dette er en del av dannings- og læringsaktivitetene i barnehagen.

Barnehagen stenger klokken 17, og det er også da de ansatte slutter på jobb. Sørg for å være i barnehagen 16.45, slik at stengerutinene kan utføres.

Pass på at personalet ser at barnet blir levert/ hentet før dere forlater barnehagen!

Kjernetid:
Barnehagens kjernetid er fra kl 09.30-15.00.
Barnehagen må få beskjed hvis barnet kommer senere eller blir hentet tidligere.